نصب جک پارکینگ

نصب جک پارکینگ

نصب جک پارکینگ

با نصب جک پارکینگ دیگر نیازی به پیاده شدن از خودرو در هوای بارانی و برفی نیست. امروزه اکثر ساختمان‌هایی که مشاهده می‌کنیم از جک پارکینگی برای باز و بسته کردن درب پارکینگ استفاده می‌کنند. در صورت استفاده از جک‌های پارکینگی شما با فشردن یک دکمه از فاصله ۲۰۰ متری هم میتوانید درب پارکینگی را باز و بسته کنید.

برندهای مختلف جک پارکینگ در بازار موجود هستند اما با توجه به شرایط درب پارکینگ مانند عرض درب و وزن درب باید جک پارکینگ مناسب را برای درب پارکینگ انتخاب کنید. جک‌های پارکینگی قابلیت نصب بر انواع درب‌های سنگین سبک دو لنگه و تک لنگه را دارند. 

به یک نکته خیلی توجه داشته باشید که نصب جک پارکینگ از خرید جک پارکینگ بسیار مهم‌تر است و بر طول عمر جک پارکینگ اثرگذاری بیشتری دارد
نصب جک پارکینگ
قبل از اقدام به نصب جک پارکینگ با توجه به قسمت‌های مختلف درب پارکینگ و دیوارهای اطراف درب و همچنین کلید و پریزهای نزدیک به درب بهترین مکان برای نصب جک پارکینگ را باید انتخاب کنیم. در ادامه به فیلم امورش نصب جک پارکینگ می‌پردازیم که به صورت کامل توضیح داده شده و اطلاعات لازم درباره قطعات و سیم کشی جک پارکینگ داده شده است. 

مرحله اول نصب جک بازویی

در مرحله اول باید بهترین مکان را برای نصب انتخاب کنیم بر روی دیوار یا کنار در و برای جاگیری درست بازو اگر نیاز است دیوار را کنده کاری کنیم و پشتی جک پارکینگ را به پلیت دیوار جوش دهیم. پایه پشتی جک را به نسبت زاویه ای که باز و بسته میشود جوش دهید.  
جلویی جک پارکینگ را بر روی درب جوش دهید که جک پارکینگ به صورت صاف قرار گرفته باشد سپس جک پارکینگ را روی پایه‌ها قرار دهید.
جک پارکینگ را و به صورت کامل ببندید و درب را تا انتها باز کنید و از کارکرد و شیوه باز و بسته شدن آن اطمینان حاصل کنید که در آینده دچار مشکل نشود.
درصورتی که باز و بسته شدن آن هیچگونه مشکلی نداشت و به صورت روان باز و بسته می‌شد جوشکاری نهایی را انجام دهید

مرحله دوم نصب جک برقی

مرحله سوم نصب جک پارکینگ

نوبت به نصب مدار فرمان چشمی جک پارکینگ و فلاشر می‌رسد این لوازمات را باید به گونه‌ای نصب کنیم که برای سیم کشی برق به مشکل نخوریم.
برای سیم کشی جک پارکینگی به یک نکته توجه داشته باشید که مدار فرمان با برق یک متر و نیم الی ۲ متر باشد به گونه ای که هنگام خرابی مشکلی پیش نیاید کابل کمتری به کار برود.

سیم کشی جک پارکینگ

فلاشر جک پارکینگ نیز باید بر روی دیوار بیرونی ساختمان و بالای درب پارکینگ به گونه‌ای نصب شود که راننده هنگام ورود و خروج از ساختمان از باز و بسته شدن جک پارکینگ اطلاع پیدا کند.

چشمی‌های جک پارکینگ باید مقابل همدیگه و تا ارتفاع ۴۰ الی ۵۰ سانتی متر از سطح زمین فاصله داشته باشند و مکان نصب آنها باید به گونه‌ای باشد که با آب و برف تماس زیادی نداشته باشند.

سیم کشی جک پارکینگی

سیم کشی برای نصب جک پارکینگ در ساختمان‌های تازه ساز بسیار راحت‌تر است چرا که هنگام ساخت ساختمان سیم کشی برای جک پارکینگ را نیز در نظر می‌گیرند و نیازی به کنده کاری ندارد اما این امر در ساختمان‌های قدیمی بسیار سخت‌تر است چرا که باید کنده کاری صورت بگیرد و سیم کشی انجام شود و مکانی برای کابل‌ها درست شود. به یک نکته توجه داشته باشید که کابل فلاشر جک پارکینگ باید 3 در 1.5 باشد و کابل چشمی ها باید 2 در 0/75 باشد.  

در صورتی که برای سیم کشی جای مناسبی برای کابل‌ها ندارید برای عبور آنها از چهارچوب درب پارکینگی استفاده کنید کابل‌ها را از آنجا عبور دهید و یک سر کابل را به بازو ها، چشمی ها و فلاشر میرسانیم و سر دیگر کابل ها رو به مدار فرمان میرسانیم. 

مرحله چهارم نصب جک پارکینگ

قیمت نصب جک پارکینگ

نصب جک پارکینگ یک امر بسیار سخت است که نیاز ب مهارت و تخصص زیادی دارد و نصاب باید دقت بسیار زیادی را به خرج بدهد. از ان رو با توجه به نوع جک پارکینگ، کندکاری و جوشکاری و هم چنین تنظیم مدار فرمان و سیم کشی قیمت نصب جک پارکینگ بسیار متفاوت است.

در صورتی که هر یک از کار هایی که فوق گفته شد درست انجام داده نشده باشد نتیجه نهایی رضایت بخش نیست و بعد از یک مدت کوتاه کارکد جک به مشکل میخورد.

هزینه اجرت نصب جک پارکینگ

 

 

 

 

 

از موارد تاثیر گذار در هزینه نصب جک پارکینگ لوازمات جانبی است که باید به کار رود مانند سیم و کابل و روکش کابل و در صورتی که تمامی این ها توسط پیمان کار محترم خریداری شود روی هزینه اجرت نصب جک پارکینگ بسیار اثر میگذارد. از سوی دیگر برندی که انتخاب میکنید بسیار مهم است در هزینه نصب جک درب پارکینگ. در صورتی که برند جک پارکینگ شما خارجی باشد هزینه اجرت نصب هم بالا میرود. 

2 دیدگاه برای “نصب جک پارکینگ

  1. پینگ بک: معایب جک سیماران و بهترین گزینه برای جایگزین این برند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید